B2B & B2C webtekst

Uit de media:

“Optimalisering is king. Probeer een hoge eindnotering te behalen binnen de organische zoekresultaten, want die worden het beste bekeken door consumenten (en weet dat de kijktijd naar een gesponsord zoekresultaat lager is dan die naar een organisch zoekresultaat).”

Tijdschrift voor Marketing, februari 2007

U wilt dat uw website gevonden wordt?

Webteksten met Zoekmachine Optimalisatie (Search Engine Optimalisation – SEO) is dus een must . Dat begint met de juiste woorden op de juiste plaats. En een tekstschrijver die weet waar zoekmachines op letten.

In overleg met u optimaliseer ik uw webtekst maximaal. Garanties zijn er immers niet want zoekmachines passen wisselende selectieprocedures toe. Wel kan ik daar zoveel mogelijk op inspelen.

Zoekmachines kijken naar de tekst en niet naar het design

Natuurlijk is het leuk wanneer uw website er prachtig uitziet en u daar veel complimenten voor krijgt. Maar was het u daar om te doen? Nee, waarschijnlijk niet.

U heeft een boodschap waarvan u wilt dat die uw doelgroep bereikt. En u wilt waarschijnlijk dat men na het lezen van uw website overtuigd is van uw product. Dan komt u met een mooi ontwerp niet ver. Dat maakt maar heel even indruk. De werkelijke overtuigingsfactor zit hem in de tekst.

En wist u ook dat een gemiddelde lezer binnen slechts 1,1 seconde bepaalt of hij uw product het overwegen waard vindt?

Vandaar dat schrijven voor het web een heel andere schrijftechniek vraagt dan schrijven voor bijvoorbeeld een bedrijfsbrochure of Direct Mail.

  • B2B & B2C webtekst
  • Online persbericht
  • SEO Tekstschrijven
  • Online Marketingplan
  • Nieuwsbrief
  • Direct Mailing
  • E-mailing
  • Webshop
  • Weblog
  • Whitepaper