Persbericht

Verkondig uw nieuws in een persbericht

De belangrijkste eigenschap van een persbericht is dat het nieuws verkondigt. Het heeft daardoor een tijdelijk karakter. Want nieuws is maar even nieuws. Toch kan een persbericht een grote toegevoegde waarde hebben. Bijvoorbeeld wanneer u een geheel nieuw product op de markt wilt brengen. Iets waarvan nog niemand heeft geoord. Niet qua naam en niet qua eigenschappen. U zult er dan ook niet op gezocht worden in bijvoorbeeld Google. Het is dan belangrijk dat u nadenkt over uw Branding. Over hoe u uw merk of product in de markt gaat zetten. Hoe aan naamsbekendheid komt. Zowel voor het product zelf als voor het bedrijf.

Redenen om er een persbericht uit te doen

Uiteraard zijn de redenen voor het schrijven van een persbericht heel divers. Elk nieuws dat u graag deelt met uw klanten of met de pers is geschikt als basis voor een persbericht. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Een fusie
  • Een nieuwe website
  • Een nieuwe medewerker
  • Een nieuw product
  • Een nieuwe klant
  • Lokaal nieuws
  • Een grote investering
  • Een sponsering
  • De aankondiging van een lezing
  • De inschrijving voor een workshop
  • En meer…

De redenen zijn oneindig. Een hele belangrijke reden wil ik u echter niet onthouden: Organische Zoekmachine Optimalisatie (SEO).

Snel hoog in Google met een SEO-persbericht

Een hele belangrijke reden om een persbericht te overwegen is het snel vindbaar krijgen van uw nieuws. Google is gek op alles wat nieuw is. Recente berichten hebben een hogere waarde dan oudere berichten over hetzelfde onderwerp. Hier kunt u als ondernemer gebruik van maken. Wanneer u het persbericht laat schrijven op een manier dat ook Google begrijpt waarover hij gaat, zult u eerder gevonden worden. GLOBAL LEXIS | SEO Tekstschrijver is schrijft teksten die door Google goed worden geïndexeerd.

Vraag meer informatie over SEO-persberichten aan