Advertorial

De Advertorial: Het verhaal dat verkoopt

Advertorials zijn artikelen over bedrijven of personen die indirect een verkoop doelstelling hebben. Zij hebben een relatief hoge leesbaarheid. Hiermee trekken zij de aandacht van de lezer en weten deze relatief lang vast te houden. Als in een spannend verhaal wordt de lezer aan het lijntje gehouden. En zonder dat hij het doorheeft verdiept hij zich in de diensten of producten van het bedrijf. Door zich in te lezen in het verhaal erachter. Een prachtig verkoopmechanisme dat zo oud is als de weg naar Rome. De schriftelijke versie van een sales talk.

Maar hoe schrijft u een advertorial?

Het schrijven van een Advertorial is buitengewoon lastig. Dit komt omdat het een enorme hoeveelheid inlevingsvermogen vraagt. U schrijft immers een verhaal dat als verbindende factor de klant en diens klanten met elkaar in contact brengt. Het is qua stijl een mengeling van literair schrijven – of journalistiek schrijven – en commercieel schrijven. Met een duidelijke opbouw. En een iets wat verborgen doelstelling. Daar komt bij dat het getrainde oog van de redacteur op veel slakken zout zal leggen. Het moet dus taalkundig erg goed in elkaar zitten. Bovendien stelt de krant of het tijdschrift waarin het wordt gepubliceerd vaak strenge eisen aan de exacte omvang. En soms zelfs aan de woordkeus en de schrijfstijl.

Advies: Uitbesteden!

Ons advies is daarom: Besteed het uit! Schrijf een Advertorial nooit zelf. Dat is bovendien helemaal niet nodig want de kosten voor een professionele Advertorial, geschreven door een tekstschrijver van GLOBAL LEXIS | Freelance Tekstschrijver, hoeven helemaal niet zo hoog te zijn. Bovendien krijgt u er vaak ongevraagd veel nuttige adviezen bij. Over uw Online Webteksten bijvoorbeeld. En hoe u uw Advertoral meetbaar kunt maken door hem te laten verwijzen naar een speciaal daartoe geschreven Landingspagina.

Een Advertorial nodig? Bel dan +3124 3731140 of stuur een E-Mail naar info@freelancetekstschrijver.nl