Een tekstbureau met een PLUS

De vraag naar freelance tekstschrijvers neemt toe. Steeds meer bedrijven erkennen de waarde van een professioneel schrijver. Ze weten dat zij door hun klanten worden beoordeeld op hun communicatie. Hierbij lopen zij vast in de formulering van hun boodschap. Met welke argumenten overtuig je een bezoeker op een website om klant te worden? Hoe schrijf je een online nieuwsbrief die echt werkt? Waar moet een persbericht aan voldoen? Hoe maak je echt indruk met een dure advertorial? Het schrijven van online en offline teksten is vaak veel moeilijker dan men denkt.

Een STAPJE TERUG naar de marketing strategie

Bedrijven beseffen vaak niet dat zij geen goed marketingplan hebben. Dat zij hun product of dienst wel goed uitgewerkt hebben maar er vanuit gaan dat het zichzelf wel verkoopt. Dat een bezoeker van een website niet vanzelf klant wordt na het lezen van de informatie over het product of de dienst van het bedrijf. Geschreven in de eigen vaktaal. Terwijl de lezer zich laat overtuigen door heel andere argumenten. GLOBAL LEXIS | Freelance Tekstschrijver adviseert daarom om eerst een stapje terug te doen. En te kijken naar de Marketing Strategie. Om zo antwoord te geven op de oorspronkelijke vragen. Uiteraard op basis van gedegen onderzoek. Want daarmee neemt de waarde van een tekst sterk toe.

Organische Zoekmachine Optimalisatie in de MIX

Een veelgebruikte strategie is zoekmachine optimalisatie (SEO en SEA). Hierbij wordt gebruik gemaakt van content als middel om de vindbaarheid in zoekmachines te verhogen. Door de tekst van een website of online campagne op een bepaalde manier te schrijven begrijpt Google beter waar hij over gaat. De kans dat de zoekmachine deze opneemt in de zoekmachine resultaten van een relevante zoekvraag neemt hier door enorm toe. Er ontstaat zo een match tussen de vraag en het aanbod. Niet voor niets dat GLOBAL LEXIS hecht aan zoekmachine optimalisatie. Als één van de eerste in Nederland heeft zij zich gespecialiseerd in het schrijven van geoptimaliseerde teksten.

Waarom ACTIE een tekst pas echt commercieel maakt

Uiteindelijk wil de klant iets anders. Gevonden worden in zoekmachines is nooit het einddoel. Hij hoopt op relevante bezoekers die van zijn website of campagne een succes maken. Door over te gaan tot de gewenste actie. Hij wil hem laten kopen, bellen, langskomen en meer. Commercieel schrijven is schrijven met een missie. Geen leuke verhaaltjes schrijven met veel informatie maar inspelen op de emotie van de lezer. En hem zo overtuigen dat wat wordt aangeboden in zijn voordeel werkt. In een stijl die exact aansluit bij de doelgroep. Want ieder doel en iedere doelgroep kent zijn eigen stijl. Waarbij kennis van de markt onontbeerlijk is.

De beste tekst voor het juiste MEDIUM

Alsof dat allemaal nog niet genoeg is heeft de tekstschrijver nog een belangrijk criterium waarmee hij rekening moet houden. Het medium. Waar wordt de tekst gepubliceerd? Welk materiaal wordt hierbij gebruikt? En wie is de doelgroep die het leest? Teksten die voor een beeldscherm geschreven zien er heel anders uit dan teksten die in een kleurrijke folder verschijnen. Schrijven voor internet is een vak apart. Het gaat in tegen veel van de bestaande conventies. Schrijfregels waar wij allen groot mee zijn geworden. Toch maakt het een wereld van verschil. Een goede reden om uw teksten door GLOBAL LEXIS | Freelance Tekstschrijver te laten schrijven. Of om advies te vragen waar u zelf mee aan de slag kunt.

SOCIAL MEDIA, de content marketing strategie van 2010

Er wordt meer geschreven dan ooit. Doordat we online toegang hebben tot veel verschillende communicatie kanalen wanen we onszelf al snel een schrijver. Daar komt bij dat aan alle kanten wordt gefluisterd dat een zichzelf respecterend bedrijf wel online present moet zijn. Dat je moet zorgen dat je bestaat door veel te schrijven. Op Blogs, op Facebook, op Twitter en als je jong bent ook op Hyves. Maar hoe doe je dat op een manier die zakelijk interessant is? Dat is geen gemakkelijke vraag. Juist omdat niet iedereen een marketing achtergrond heeft en schrijven voor een groot publiek best een beetje eng blijft. GLOBAL LEXIS | Freelance Tekstschrijver en GLOBAL LEXIS | SEO Social Media helpt bedrijven op weg. Zij adviseert over een effectieve Social Media Strategie die tevens de vindbaarheid vergroot. Door het voor hen te doen of hen te leren om het zelf te doen.

TAALKUNDIGEN kennen de taal als geen ander

Welke insteek we ook nemen, taal is hét middel. Zonder taal kunnen we niet schrijven. Het is om die reden dat GLOBAL LEXIS | Freelance Tekstschrijver werkt met taalkundigen. Mensen die weten hoe zij een taal in uw voordeel kunnen laten werken. Die uw teksten een professionele uitstraling geven. Zorgen voor een foutloze tekst waar u trots op bent. In een stijl die aansluit bij uw corporate identity. Waarin u zich als bedrijf herkent. Niet alleen in het Nederlands maar in de meeste gangbare Europese talen. Tekstschrijvers en vertalers met kennis van bovengenoemde PLUS-punten. Zodat een tekst van GLOBAL LEXIS altijd veel meer is dan een mooie tekst alleen.

GLOBAL LEXIS | Freelance Tekstschrijver voor uw organisatie inzetten?

Bel 024 3731140 of stuur een e-mail aan info@freelancetekstschrijver.nl Wij geven u graag een kundig advies. Neem daarom contact met ons op voor een vrijblijvende kennismaking. Of kijk naar de vele mogelijkheden van de GLOBAL LEXIS GROUP, een samenwerkingsverband van specialisten die hun kennis graag voor u inzetten.

One Comment »

  • Chantal Bakker (author) said:

    test reactie van mijzelf

Leave your response!

Add your comment below, or trackback from your own site. You can also subscribe to these comments via RSS.

Be nice. Keep it clean. Stay on topic. No spam.

You can use these tags:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This is a Gravatar-enabled weblog. To get your own globally-recognized-avatar, please register at Gravatar.